
Happy Times Magazine
Het boomvrije tijdschrift vol positieve verhalen van impactmakers.
Of je nu jouw werkplek gaat verduurzamen, van baan wilt wisselen of je stem in de politiek wilt laten horen, jouw impact gaat verder dan alleen je eigen individuele voetafdruk!
Award-winning?! YES!
November ’24 wonnen we met ons boomvrije tijdschrift maarliefst 2 prijzen: innovatie van het jaar én BeLOFte van het jaar! Tijdschriften ouderwets? Niet als je het in een modern jasje stopt. Dit is Happy Times Magazine!
““Met hun creatieve aanpak en gebruik van reststromen zet Happy Times Magazine een nieuwe standaard voor wat mogelijk is in de mediawereld. Een prachtige mix van innovatie en verantwoordelijkheid.” De jury vindt de winnaar een prachtig voorbeeld van een duurzame innovatie die een voorbeeld voor anderen kan zijn. “Het motto ‘practice what you preach’ wordt hier zonder concessies in de vorm en inhoud doorgevoerd, bovendien is het initiatief voor de doelgroep een bijzondere keuze!” – Mercurs 2024
In een tijdperk waarin het ontastbare domineert en in een wereld die aan schermen vastgeplakt zit, lijkt drukwerk misschien niet een voor de hand liggende keuze. We hebben het toch gedaan: het lanceren van een boomvrij tijdschrift!
Met Happy Times Magazine vieren we duurzaamheid elk kwartaal. We zijn er om duurzaamheid opnieuw vorm te geven en normaal te maken. Het is een publicatie, samengesteld door een landelijk netwerk van toegewijde veranderaars, experts en duurzaamheidstrijders die goed kunnen schrijvers. Ze behartigen de belangen van het milieu, vertellen een optimistisch klimaatverhaal en wakkeren onze verbinding met de natuurlijke wereld weer aan.
Het is niet zomaar een publicatie. Het is een bewuste keuze, een belofte, om jou energie te geven om nog meer positieve klimaatimpact te maken! In het tijdschrift lees je positief klimaatnieuws, verhalen van impactmakers en tools om je ecologische voetafdruk te verkleinen en je handafdruk te vergroten.


HTM Editie 1: Tijd voor verandering

HTM Editie 2: Lekker naar buiten

HTM Editie 3: Duik in het Diepe

HTM Editie 4: Fashion Statement
Het winnen van de twee awards voelt als een bekroning op ons harde werk, maar het is pas het begin. We hebben nog zoveel ideeën om te realiseren. Elke keer tijdens dit soort momenten besef ik: wat hebben we iets moois neergezet. Mega trots op wat we iedere dag mogen doen en natuurlijk op het hele team!”
Maartje Bregman & Tessel Zandstra
Founders Happy Times Media
Ga voor een abonnement of probeer eerst een los nummer uit!
We willen iedereen die het kan gebruiken een korting aanbieden zodat HTM toegankelijk is voor iedereen. Mocht je het kunnen missen en onze missie willen supporten, kies dan voor de True Price van het magazine. Je ontvangt het eerst volgende magazine, per mail wordt bevestigd welke dat is!
“Boeiend en mooi gemaakt” – Humberto Tan

Abonnement met korting
€27 voor 3 nummers (1 jaar)
€52 voor 6 nummers (2 jaar)

True Price abonnement
€38,70 voor 3 nummers (1 jaar)
€77,40 voor 6 nummers (2 jaar)
Duurzaamheid, maar hoe dan?
100% boomvrij papier
Behoud biodiversiteit
Waterbesparend
Gemaakt van landbouwafval van Zuid-Amerikaanse boeren (wat normaal verbrand zou worden)
Sociale impact door een extra inkomstenbron voor de boeren te genereren
Korte ketens
Afvalstromen worden omgezet in grondstoffen

Wat maakt ons tijdschrift bijzonder?
Het doel is om van duurzaamheid de norm te maken. Voor mijn gevoel is duurzaamheid nu een soort van ‘bonus’ wat je als marketing tool kan inzetten of over kan opscheppen tegen vrienden. Eigenlijk wil je dat alles op een duurzame manier gebeurt, als basis. Als een voorwaarde om te leven. En het mag op heel veel verschillende manieren, het hoeft niet perfect. Maar de vraag zou niet moeten zijn ‘of het duurzaam is’, maar ‘hoe’ het bijdraagt aan een duurzame samenleving.
Ons platform is over vijf jaar de inspiratie geweest voor de gehele tijdschriftenmarkt, wij beginnen met boomvrij printen op rest van de landbouwindustrie, dan worden er alleen nog maar tijdschriften gepubliceerd op papier die op een duurzame manier is verkregen. Aanzetten tot kopen en status? Nee! Aanzetten tot actie, zelfvertrouwen en verbinding. Het is tijd om duurzaamheid als de norm te gaan zien. Het moet NU echt radicaal anders. Laten we elkaar helpen om dat voor elkaar te krijgen.
Praktisch, hoe ziet zo’n tijdschrift er dan uit?
Een boomvrij tijdschrift vol positieve verhalen van impactmakers, een rouwhoekje voor eco-emoties, tips hoe jij jouw handafdruk kunt vergroten en jouw voetafdruk kunt verkleinen. Natuurlijk delen waar het allemaal mee is begonnen: positief klimaatnieuws! We hebben een stijl rubriek waarbij wordt gefocust op tweedehands, re-wear (het vaker dragen van dezelfde kleding) en het stijlen van hetzelfde item op verschillende manieren. We lichten een wetenschappelijk artikel uit en vertalen die op een toegankelijke manier waardoor we ook complexe materie behapbaar en begrijpelijk maken. Er is een column van Roos, die je kent van onze Happy Times nieuwsbrief, we nemen een kijkje bij een lezer thuis die laat zien hoe je jouw huis kunt verduurzamen en elk issue gaan we in gesprek met de jonge klimaatbeweging over wat er speelt in de politiek en hoe we via die we het klimaatbeleid kunnen beïnvloeden.
We moedigen jou aan om kleine stappen te zetten richting een duurzamere levensstijl en bieden handvatten om dit te bereiken. Door het creëren van een positieve en inclusieve community willen we jou aanmoedigen om samen te werken aan een betere toekomst voor onze planeet!

Veelgestelde vragen
Ik heb HTM besteld maar nog niet ontvangen, wat moet ik doen?
Voor al je vragen over de bestelling, levering en facturen kun je mailen naar klantenservice@happytimesmedia.nl. Binnen 3 werkdagen kun je antwoord van ons verwachten (maar vaak zijn we veel sneller!).
Waar kan ik het tijdschrift bestellen en wat kost het?
Via de website kan je het losse nummer of een abonnement bestellen. Het verschil tussen deze twee vormen lees je op deze pagina (happytimesmedia.nl/tijdschrift). Een los nummer is ook te verkrijgen in 700 winkels door heel Nederland. Het losse nummer kost €9,95, een abonnement €27.
Hoe waarborgen jullie duurzaamheid van een fysiek tijdschrift?
Duurzaamheid wordt gewaarborgd door het gebruik van 100% boomvrij papier. Dit zorg voor het behoud van biodiversiteit en waterbesparing. Het magazine wordt namelijk gemaakt van landbouwafval van Zuid-Amerikaanse boeren! Door deze aanpak wordt voorkomen dat het afval verbrand wordt en ontstaat er een sociale impact doordat de boeren een extra inkomstenbron krijgen. Daarnaast zorgen korte ketens ervoor dat afvalstromen worden omgezet in grondstoffen. Dit doen we in samenwerking met PaperWise.